fredag 29. februar 2008

Boktras i Ella barnehage

Vi har nå hatt prosjektet Boktras i Ella barnehage i 5 måneder, og de første erfaringene er gjort. Hver mandag har barnehagen lesedag, der bøkene fra bokdepoet blir brukt. Barnehagen har en del år brukt tras som betyr tidlig registrering av språk som prosjekt i barnehagen. Derfor passet bibliotekets prosjekt Boktras perfekt inn i denne barnehagen.

Bøkene blir brukt aktiv resten av uka også, og foreldrene kan låne dem med hjem etter et enkelt utlånssystem.

5 kommentarer:

du spør jeg svarer sa...

Kan du legge ut ei bokliste til boktras-prosjektet? Eller en lenke der jeg kan få vite litt mer om hva det handler om.
Hilsen Susanne

Marit sa...

Takk helga, jeg har en egen nettside med oppskrifter, du finner den her: home.no.net/msomby/maritskjokken

Marthe for svarte! sa...

Ja, du kan jo ha rett i det når det gjeld austlandet, men nordnorge?? her pratar dei jo tilnærma spynorsk!

Synnøve Baustad sa...

Jeg har vært på kurs i boktras, og synes det hørs veldig spennende ut og har lyst til å få til noe sånt i Tromsø også etterhvert.

helga amdal sa...

Når det gjelder bokliste, så er det bare vanlige billedbøker og muskikk for barn. Bøkene brukes aktivt i barnehagen. De har drevet aktiv med registrering av tale etter et spesielt system. Dette vet jeg ikke så mye om, men kan undersøke om du er interssert